Sunday, 5 March 2017

Vitamin untuk pergi haji

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tahun ini alhamdulillah terpilih sebagai salah seorang pemeriksa bakal jemaah haji. Baru je dengar taklimat Pemeriksaan Bakal jemaah haji di Sibu baru-baru ini. sebenarnya ini kali kedua saya diberi taklimat sedemikian. Bila dengar taklimat tersebut dan diberi gambaran macam mana keadaan di Mekah dan Madinah semasa musim haji, saya memang sangat-sangat lah menyarankan para bakal jemaah haji kita mengambil vitamin sebelum, semasa dan selepas musim haji!

Sebelum itu, untuk anda yang terpilih sebagai bakal jemaah haji musim ini saya ucapkan tahniah atas rezeki kurniaan Allah kepada anda!

Kalau nak tahu..Lebih 80% para jemaah haji dari Malaysia ni berusia lebih 60 tahun...dan daripada jumlah tersebut lebih 80% menghidap pelbagai penyakit kronik..darah tinggi, kencing manis,tinggi kolesterol, penyakit buah pinggang, asma dan sebagai nya. Bayangkan lah dengan suasana sesak dan penuh dengan ramai orang di sana....memang wajib sangatlah para jemaah haji ni mengamalkan supplemen Shaklee sebelum berangkat ke tanah suci.

Bagi anda atau mak ayah atau nenek datuk anda yang bakal menunaikan haji dan menghidap penyakit kronik tu, doktor akan periksa dan pastikan penyakit anda stabil sebelum berangkat pergi. Iye lah..cuba bayangkan..jemaah haji Malaysia dalam 27 000 orang..manakala petugas haji dan kesihatan di sana hanya 250 orang sahaja!kalau penyakit anda tak terkawal...macam mana doktor nak lepaskan anda pergi?Dahla fasiliti kita di sana serba kekurangan...nanti kita juga yang mengigit jari!


makan ubat secara teratur dan ingat nasihat doktor. saya cadangkan ikhtiar dengan Vivix Shaklee untuk apa-apa sahaja penyakit kronik anda kerana di dalam Vivix mengandungi resveratrol dan polyphenols yang akan membaik pulih sel-sel dalam badan anda daripada peringkat sel. Inn sha Allah, pengambilan secara konsisten dapat membantu menstabilkan penyakit anda.

Jangan lupa juga mengambil vitamin yang asas seperti multivitamin vitalea, vitamin C dan juga vitamin B complex untuk kesihatan badan dan pertahanan imun.

Semasa di sana, pastikan minum air kosong dengan secukupnya sebab di tanah suci cuaca nya sangat lah berbeza daripada Malaysia. ..panas dan kering.. Salah seorang penceramah (wakil dari Tabung Haji ) bagitau...ORS atau air garam yang kita selalu buang di malaysia ni..di tanah suci ORS yang mereka buat dalam tong air yang besar tu tak sampai sejam dah habis licin!dahaga sangat!

Bekalkan performance drink Shaklee..selain mampu mengantikan bendalir dan mineral yang hilang dari badan, performance drink perisa oren ini mampu juga mengembalikan tenaga anda.

Nutriferon, garlic dan vitamin C bertindak sebagai perisai imun badan semasa di sana. Tahu-tahu sajalah kan..musim haji berjuta orang ke tanah suci. masa ni lah pelbagai penyakit boleh tersebar dengan cepat.Kita tak nak lah jatuh sakit, menyusahkan orang lain dan tidak mampu menyempurnakan haji dengan sebaiknya!

Bagi mak ayah kita yang selalu sakit badan, sakit sendi ,serta tak mampu berjalan jauh selain mengamalkan Vivix, ambil juga kolagen, ostematrix dan omegaguard untuk kesihatan sendi dan tulang.

Nah..apa tunggu lagi.. hanya beberapa bulan sahaja lagi bulan haji kan kunjung tiba..buat persediaan dari sekarang.
Hubungi saya, bagitau apa yang anda concern dan saya akan bagi cadangan terbaik untuk anda..
Semoga bermanfaat!


Baca lebih lanjut KEISTIMEWAAN DAFTAR AHLI SHAKLEE DI SINI


Nurul Nurasikin Othman
013.923.7131





No comments:

Post a Comment